۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۱۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین خبر داد:

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های قصرشیرین از ۲۰ شهریور

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های قصرشیرین از ۲۰ شهریور

کرمانشاه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین، از آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های قصرشیرین از ۲۰ شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مراد محمودیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: این شهرستان دارای ۷۳۳هکتار نخیلات خرماست که ۳۴۷ هکتار بارور می باشد.

وی با اشاره به این که عملکرد این باغات خرما ۷/۵ تن در هکتار است افزود: پیش بینی می شود ۲هزار و ۶۰۰تن خرما از نخیلات قصرشیرین تولید شود.

محمودیان با بیان اینکه عملکرد سال گذشته ۶تن در هکتار بوده علت این میزان افزایش محصول در سال جاری را شرایط آب وهوایی مطلوب؛ استفاده از سیستم نوین آبیاری، استفاده به موقع از کودهای حیوانی وتقویتی، مبارزه با علفهای هرز و نظارت کافی در مرحله داشت و راهنمایی کارشناسان و برگزاری کلاسهای ترویجی اعلام کرد.

وی با اشاره به ارقام خرما در این شهرستان گفت: خرمای اشرسی؛ زاهدی؛ پیارم؛ ربی؛ دیری انواع خرمای کاشته شده در باغات شهرستان قصرشیرین است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین در پایان گفت:  برداشت خرما ۲۰ شهریور ماه آغاز می شود و با توجه به ارقام متنوع خرما برداشت محصول تا پایان مهرماه ادامه دارد.

پیش بینی کشت ۴۰ هکتار زعفران در اراضی شهرستان کرمانشاه

نوربخش حاتمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در راستای توسعه کشاورزی و به منظور ترویج کشت زعفران در بین کشاورزان این منطقه، در سال ۹۷-۹۶ پیش بینی می گردد بیش از ۴۰ هکتار زعفران در این شهرستان کشت شود.

مهندس حاتمی با اشاره به اینکه، عمده سطح زیر کشت زعفران در دهستان های  ماهیدشت، کوزران، سراب نیلوفر و چقانرگس می باشد افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی این شهرستان و نیاز پایین این محصول به آب می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات زراعی به نیاز آبی بالا باشد و شرایط آب و هوایی برای کشت و توسعه زعفران بسیار مساعد و سازگار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی کشاورزان در این شهرستان اشتغال زایی، توسعه کشاورزی پایدار و صرفه جویی در مصرف آب را نیز به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 4078871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha